Badanie usg tarczycy, węzłów chłonnych, ślinianek

USG tarczycy to popularne badanie diagnostyczne, dzięki któremu możliwe jest wykrycie chorób tarczycy. Rozpoznanie jest możliwe dzięki obrazowemu charakterowi tego badania, na podstawie którego lekarz jest w stanie określić następujące cechy tarczycy:

• rozmiar
  • kształt
  • strukturę
  • położenie

Dzięki temu możliwe jest postawienie diagnozy co do ewentualnych nieprawidłowości oraz podjęcie odpowiedniego leczenia. Dzięki temu, że gruczoł ma położenie powierzchowne możliwe jest bezproblemowe dotarcie do niego za pomocą sondy.

Tarczyca: USG – kiedy należy się udać na badanie?

Choroby mające związek z tarczycą są dość często spotykane (nadczynności, niedoczynności, choroby Hashimoto, choroby Gravesa-Basedowa), dlatego wszystkie osoby które mają jakiekolwiek podejrzenia, iż mogą na nie cierpieć – winny udać się na badanie ultrasonograficzne tarczycy, które jest zwykle podstawowym krokiem do zdecydowania o dalszych czynnościach.

Przykładowe objawy różnych chorób związanych z tarczycą, jakich nie można lekceważyć:

• bezsenność
  • nasilone pocenie
  • spadek wagi
  • kołatanie serca
  • biegunki
  • zaparcia
  • przyrost masy ciała
  • wysuszenie skóry

Jeśli chodzi o przygotowanie do tego badania nie ma szczególnych wymagań. Jedynie warto pamiętać o tym, by przynieść poprzednie wyniki, jeśli już ma się za sobą badanie USG tarczycy bądź badanie scyntygraficzne tego narządu.

Badanie USG węzłów chłonnych

USG węzłów chłonnych to jedno z podstawowych badań pozwalających na dokonanie oceny wielkości, struktury miąższu oraz stosunku węzłów chłonnych do otaczających tkanek. Na tego rodzaju badanie USG warto zgłosić się przede wszystkim w przypadku:

• powiększenia węzłów chłonnych
  • bolesności węzłów chłonnych
  • zmian w obrębie skóry nad węzłami

Nasz specjalista potrafi ocenić, czy przyczyną owych dolegliwości jest stan zapalny czy też występuje podejrzenie poważniejszych chorób. Podobnie jak w przypadku USG tarczycy – w przypadku badania ultrasonograficznego również nie ma potrzeby specjalnego przygotowania.

Badanie USG ślinianek

W przypadku bolesności ślinianek (zarówno podżuchwowych, jak i przyusznych) bądź też ich powiększenia zalecane jest wykonanie podstawowego badania diagnostycznego ultrasonografem. Dzięki niemu specjalista w naszej Klinice jest w stanie określić stan ślinianek, w tym szczegóły takie jak:

• ich wielkość
  • echogeniczność miąższu
  • obecność torbieli i guzków
  • obecność i rozmiar węzłów chłonnych położonych w pobliżu szyi

To pozwala lekarzowi na dokładniejsze określenie przyczyny takiego stanu oraz zalecić dalsze leczenie. Badanie USG ślinianek nie wymaga specjalnego przygotowania, podobnie jak w przypadku USG tarczycy i węzłów.

Dlaczego USG tarczycy, węzłów chłonnych i ślinianek w naszej klinice?

U nas czeka Państwa fachowa realizacja badań w miłej i profesjonalnej atmosferze. Wszystkie badania są bezbolesne i bezinwazyjne, a nasz specjalista z chęcią odpowie na wszelkie pytania związane zarówno z samym badaniem, jak i stanem zdrowia. Zachęcamy do skorzystania z usług naszej kliniki!

Zabiegi Cena
USG tarczycy 100 zł