HISTEROSKOPIA W ZNIECZULENIU OGÓLNYM OBEJMUJE ZABIEGI OPERACYJNE USUNIĘCIA :

• mięśniaka / mięśniaków macicy
  • przegrody
  • polipów
  • zrostów

HISTEROSKOPOWE USUNIĘCIE MIĘŚNIAKA MACICY

Mięśniaki macicy to łagodne guzy, które powstają w wyniku nieprawidłowego wzrostu komórek mięśnia macicy. Do ich powstawania przyczyniają się zaburzenia hormonalne oraz skłonności genetyczne. W pierwszej fazie wzrostu mięśniaki nie musza powodować żadnych dolegliwości. Objawy zależne są od wielkości mięśniaków i ich usytuowania.

W zależności od lokalizacji mięśniaki macicy mogą powodować :bolesne i obfite krwawienia międzymiesiączkowe , oraz bóle w podbrzuszu.'

Mięśniaki mogą stanowić przyczynę niepłodności, poronień i porodów przedwczesnych. Guzy mogą uciskać także na narządy sąsiednie ,skutkiem tego wywoływać problemy z oddawaniem moczu lub powodować zaparcia.

W około 1,5% przypadków mięśniaki mogą przekształcić się w nowotwór złośliwy — mięsak.

Podstawowym i jedynym skutecznym leczeniem mięśniaków jest ich usunięcie wraz z wykonaniem badania histopatologicznego. Czasami może być ono poprzedzone leczeniem farmakologicznym w celu zmniejszenia objętości mięśniaków i zmniejszenia ich ukrwienia.

Operacja wykonywana jest przez pochwę przy użyciu specjalnych narzędzi operacyjnych pod kontrolą kamery. Po podaniu do jamy macicy płynu, wprowadza się kamerę i instrumenty operacyjne. Zaletą histeroskopu jest brak nacięć na skórze . Zakres zabiegu ogranicza się do wyłuszczenia mięśniaka z jamy macicy lub ściany macicy. Operacja nie powoduje utraty płodności.

Przygotowanie do zabiegu zależy głównie od stopnia zaawansowania choroby, zakresu planowanego zabiegu, wieku pacjentki i innych obciążeń zdrowotnych. Przed operacją ok. 3 dni należy unikać pokarmów ciężkostrawnych i gazowanych płynów.

W dniu operacji należy powstrzymać się od jedzenia i picia na 6 godzin przed zabiegiem. Pacjentka musi mieć przygotowane do zabiegu — grupę krwi, HBs, HCV ( badanie nie może być przeprowadzone w okresie dłuższym niż 3 miesiące przed zabiegiem),morfologię ,APTT.

Najczęściej stosowane znieczulenie to znieczulenie dożylne, ewentualnie do kręgosłupowe.

Operacje te najczęściej nie wymagają rekonwalescencji po operacji

Może się pojawić krwawienie z macicy ,czas jego wystąpienia oscyluje w przedziale 14 dni. Po konsultacji z lekarzem można podjąć współżycie.

usunięcie mięśniaka/mięśniaków macicy6 500 zł
wp-content/themes/betheme