Modelowanie warg sromowych większych jest zabiegiem służącym nie tylko poprawie estetyki okolic intymnych, ale również działającym ochronnie na narządy położone głębiej. Ogranicza to zakażenia ,podrażnienia oraz otarcia okolic intymnych. Zbyt mała wielkość warg sromowych większych to brak dostatecznej ochrony warg sromowych mniejszych oraz kanału rodnego , co w efekcie powoduje częste infekcje ,urazy, ból lub świąd okolic intymnych .

Powiększenie ( wypełnienie) warg sromowych polega na wstrzyknięciu preparatu na bazie kwasu hialuronowego, który powoduje ich powiększenie. Kwas hialuronowy dodatkowo nawadnia skórę i błonę śluzową jak tez stymuluje produkcje nowego kolagenu. Przyczynia się tym samym do

„odmłodzenia” obszarów poddanych terapii. Działa zarówno w przypadku zmian anatomicznych jak i problemów związanych z utrata wagi, zmniejszeniem objętości komórek tłuszczowych w okolicach intymnych, zmian zachodzących z wiekiem czy w wyniku przebytych chorób.

Procedura zabiegu polega na wprowadzeniu preparatu z zagęszczonym kwasem hialuronowym za pomocą kaniuli w wargi sromowe większe i rozprowadzeniu go po powierzchni objętej zabiegiem. Lekarz dezynfekuje i znieczula miejscowo powierzchnie zabiegowa. Ilość preparatu dostosowywana jest do rozmiaru planowanych rezultatów. Zwykle podaje się po 1 ml na każdą stronę okolicy zabiegowej. Zabieg jest bezbolesny, a czas jego trwania nie przekracza 30 minut. Po ustąpieniu znieczulenia może pojawić się niewielki dyskomfort.

Pacjentka wraca do codziennych czynności bezpośrednio po wykonanym zabiegu. Nie towarzysza temu żadne specjalne ograniczenia ani zalecenia .

Wskazaniem do przeprowadzenia zabiegu są:

• wiotkość skóry warg sromowych większych
  • duży wzgórek łonowy
  • rozluźnienie i przebudowa blizn po nacięciu krocza podczas porodu
  • wiotka, sucha skóra łechtaczki i warg sromowych
  • utrata objętości tkanki okolic intymnych po znacznym spadku wagi ciała
  • utrata objętości przy zaniku tkanki, związanym z procesem starzenia się

Przeciwwskazania do wykonania zabiegu stanowią:

• stany zapalne okolic zabiegowych
  • infekcje okolic intymnych
  • ciąża

Efekty zwiększenia objętości warg sromowych większych, zmiany ich kształtu oraz napięcia skóry leczonej okolicy ,widoczne są już po pierwszym tygodniu od wstrzyknięcia preparatu. Stan taki utrzymuje się do dwóch lat od zabiegu. O kontynuacji terapii decyduje lekarz.

Powiększenie warg sromowych większych kwasem hialuronowym (2 ampułki)od 4 000,00 zł