auto

Małoinwazyjna metoda leczenia dyskopatii – Discogel®

Discogel® to małoinwazyjna, nowoczesna metoda do przezskórnego leczenia przepuklin jądra miażdżystego na poziomie szyjnym, piersiowym i lędźwiowym kręgosłupa. W przypadku uszkodzenia pierścienia włóknistego dochodzi do powstania przepukliny lub wypukliny jądra miażdżystego (zewnętrznego składnika krążka międzykręgowego). Dochodzi wtedy do ucisku na struktury nerwowe powodując wraz z pojawiającym się procesem zapalnym do powstania dolegliwości bólowych. Dolegliwości bólowe mogą mieć charakter miejscowy - bóle kręgosłupa lub promieniować do kończyn (tzw. rwa).

Metoda-Leczenia dyskopatii – Discogel®

Discogel® to żelowy implant na bazie etanolu, produktów celulozo - podobnych i wolframu (jest dzięki temu jest nieprzepuszczalny dla promieni RTG). Preparat wprowadzany jest przezskórnie do jądra miażdżystego w warunkach sali operacyjnej w znieczuleniu miejscowym. Dzięki swojej budowie oddziaływuje na krążek między kręgowych w dwóch mechanizmach. Dzięki właściwością hydrofilnym powoduje przesunięcie płynu do części środkowej dysku i prowadzi do odbarczenia struktur nerwowych oraz w wyniku aktywności biochemicznej blokuje receptory odpowiadające za dolegliwości bólowe. U większości pacjentów prowadzi to do natychmiastowego ustąpienia lub zmniejszenia odczuwanego bólu. Po zabiegu pacjent powinien zostać w łóżku w pozycji leżącej jedynie 3 godziny. Przez kilka kolejnych dni konieczna jest odpowiednia higiena miejsca nakłucia skóry i zmiana opatrunku. Miesiąc po zabiegu pacjent nie powinien podnosić ciężkich przedmiotów oraz pozostawać w jednej wymuszonej pozycji ciała dłużej niż jedną godzinę (np. stanie, siedzenie, schylanie, kucanie).

Wskazania do zabiegu

Wskazaniem do zastosowania DISCOGELu są przepukliny dysków w szyjnym, piersiowym i lędźwiowym odcinku kręgosłupa oraz przepukliny 1-4 stopnia wg klasyfikacji Pfirmanna (jest zachowany pierścień włóknisty, wysokość przestrzeni międzykręgowej jest zapadniętą <50%, uwypuklenie krążka w projekcji strzałkowej MRI jest < 30-40% w świetle kanału kręgowego). Jest rekomendowany dla osób, u których leczenie zachowawcze nie przynosi pożądanych efektów przez okres 3-4 miesięcy. Przeciwskazaniem do użycia tej metody jest występowanie alergii na jeden składnik preparatu. Nie jest wskazany dla kobiet w ciąży oraz osób z ciężką depresją. Zaletą metody leczenia dyskopaFi z użyciem DISCOGEL jest to, że redukcja bólu następuje już w ciągu 1 dnia (maksymalnie w ciągu 4 tygodni) po zabiegu. Czas powrotu do zdrowia i aktywnego życia zajmuje ok. 4-8 tygodni. Pacjenci po zabiegu nie mają blizn.

Małoinwazyjna metoda leczenia dyskopa]i – Discogel®9000 zł