Łokieć golfisty

Łokieć golfisty, inaczej zapalenie nadkłykcia przyśrodkowego kości ramiennej, to choroba zwyrodnieniowa, która rozwija się w przyczepie ścięgnistej części mięśnia do kości. Dotyka obejmuje wewnętrzną stronę łokcia. Dysfunkcje najczęściej obejmują zginacze nadgarstka, szczególnie przyczepy mięśni zginacza promieniowego nadgarstka i mięśnia nawrotnego obłego. Osoby chorujące na łokieć golfisty odczuwają ból wewnętrznej strony łokcia, sztywność, drętwienie i mrowienie palców (zwykle serdecznego i małego). Dolegliwości nasilają się podczas oporowego zginania nadgarstka oraz pronacji przedramienia (rzucanie piłki, ściskanie dłoni, dźwigania zakupów, etc.). Z czasem ból nie ustępuje nawet podczas spoczynku. Zaawansowane stadium choroby może doprowadzić do zmian zwyrodnieniowych w obrębie stawu, a także do stałego przykurczu.

Główną przyczyną powstania łokcia golfisty jest przeciążenie spowodowane wielokrotnym powtarzaniem, czasami niewłaściwym, ruchu zginania nadgarstka oraz pronacji przedramienia. Wynikiem tych przeciążeń są mikrourazy w obrębie łokcia, które mogą doprowadzić do powstania stanu zapalnego. W konsekwencji chory zaczyna odczuwać ból w przyśrodkowej części łokcia.

Łokieć golfisty – leczenie

Początkowo leczenie polega na wyeliminowaniu stanu zapalnego oraz bólu. W tym celu zaleca się rozpoczęcie fizjoterapii oraz przyjmowanie farmakoterapii niesterydowej, a także znaczące odciążenie łokcia od wysiłku fizycznego. Z zabiegów fizjoterapeutycznych zaleca się krioterapię, jonoforezę, ultradźwięki oraz okłady parafinowe. Ważne jest też wykonywanie czynności w prawidłowy sposób i pozbycie się patologicznych wzorców ruchu, które mogły przyczynić się do rozwoju choroby.

Łokieć golfisty – leczenie koncentratem osocza bogatopłytkowego

Aby w pełni odzyskać sprawność fizyczną, czasami leczenie objawowe nie wystarczy i należy skupić się na leczeniu przyczynowym. W tym celu lekarze stosują leczenie osoczem bogatopłytkowym. Osocze wydziela się z odwirowanej krwi pacjenta. Następnie wstrzykuje się je do uszkodzonych mięśni i ścięgien. Czynniki wzrostu zawarte w osoczu mają za zadanie przywrócić prawidłową budowę tkanek oraz zapobiegać ich dalszej degeneracji.

Łokieć golfistyod 900 zł