Łokieć tenisisty

Łokieć tenisisty, zwany zapaleniem nadkłykcia bocznego kości ramiennej, to schorzenie, którego wynikiem są zmiany degeneracyjne ścięgna, a nie jak do niedawna uważano stan zapalny. Głównym objawem tej przypadłości jest ból bocznej części łokcia, który pojawia się podczas ruchu nadgarstkiem (chwytanie, zaciskanie, obracanie, unoszenie części grzbietowej dłoni). W zaawansowanym stadium choroby dolegliwości występują także w czasie spoczynku. Są one wynikiem wydzielania się białek chemicznie drażniących okoliczne tkanki.

Najczęstszą przyczyną rozwoju tej przypadłości są trwałe przeciążenia ręki wskutek wykonywania czynności, które wymagają ruchów nadgarstkiem. Prowadzi to do nadmiernego napięcia mięśni oraz do mikrourazów przyczepu i ścięgien. Te przeciążenia mogą doprowadzić do uszkodzenia struktury włókien kolagenowych i nieprawidłowego ukrwienia. W momencie powstania zmiany degeneracyjnej ludzki organizm rozpoczyna proces samonaprawy, jednakże w miejscu uszkodzenia nie wykształca wystarczająco silnej tkanki. Dalsze przeciążenia łokcia mogą spowodować naderwanie ścięgna, zwapnienie przyczepu oraz wykształcenie się patologicznych naczyń krwionośnych. Przyczyną łokcia tenisisty może być także zbyt małe obciążenie ręki pracą na co dzień, prowadzące do zmian zanikowych mięśni i ścięgien, które następnie można bardzo szybko naciągnąć wykonując nawet nieznaczną pracę wymagającą wysiłku.

Łokieć tenisisty – leczenie

Leczenie łokcia tenisisty polega na stymulowaniu jego regeneracji. W przypadku, kiedy nie doszło do naderwania przyczepu, ale występują już zmiany zwyrodnieniowe, stosuje się leczenie falą uderzeniową (terapia ESWT). Poprzez specjalny aplikator generuje się wysokoenergetyczną falę, która oddziałuje przeciwbólowo na receptory zakończeń nerwowych oraz pobudza tkanki do regeneracji, lecząc tym samym zdegenerowane fragmenty ścięgna.

Łokieć tenisisty – leczenie osoczem bogatopłytkowym

Osocze bogatopłytkowe w ortopedii wykorzystuje się coraz częściej w trakcie procesu gojenia, planowych zabiegów operacyjnych oraz w leczeniu wielu urazów. W przypadku łokcia tenisisty, kiedy doszło do zerwania fragmentów przyczepu i powstania w ścięgnie ubytków, podanie osocza rozpoczyna proces regeneracji, dzięki czemu ubytki wypełniają się blizną. Osocze pobiera się z krwi pacjenta. Zostaje ono wstrzyknięte w uszkodzone ścięgno za pomoca serii nakłuć. Po zabiegu, powrót do pełni sił można wspomóc zabiegami fizjoterapeutycznymi: ultradźwiękami, jonoforezą, krioterapią oraz odpowiednim masażem.

Łokieć tenisistyod 900 zł