Czasem szczególnym w życiu kobiety jest czas ciąży. Rozwiązanie niekiedy dokonywane jest w medycznie uzasadnionych przypadkach przez zabieg cesarskiego cięcia. Jedna z konsekwencji takiego zabiegu jest pozostałość w postaci nieestetycznej blizny, która niejednokrotnie stanowi duży problem wizualny dla kobiet podczas wypoczynku na plaźy ,czy też podczas sytuacji intymnych.

Chirurgiczne usuwanie blizn polega na poprawie ich wyglądu ,a więc zmniejszeniu powierzchni blizny i wygładzeniu oraz uelastycznieniu powierzchni.

Przed wykonaniem zabiegu niezbędne jest określenie faktycznego stanu zdrowia pacjentki. Badania niezbędne do wykonania zabiegu korekty blizny zostaną zlecone przez lekarza.

Zabieg usuwania blizn po cesarskim cieciu jest wykonywany podczas znieczulenia miejscowego. Niekiedy dochodzi do wytworzenia patologicznych zmian w bliznie. Powstają guzy endometrialne czy też zrosty. Zmianom tym mogą towarzyszyć deformacje, bóle powodujące dysfunkcyjność w obrębie samej blizny, jak też okolicznych tkanek i narządów.

Przy użyciu specjalistycznych środków zostaje zmiękczony obszar blizny, tak aby przygotować ja do wycięcia.

Po zabiegu usuwania blizn po cesarskim cięciu efekt jest zauważalny już po miesiącu od wykonania zabiegu. Ostateczny rezultat widoczny jest po całkowitym wygojeniu obszaru poddanego zabiegowi. Ma to miejsce w przedziale czasowym jednego roku po wykonaniu zabiegu.

Efekt usuwania blizn po cesarskim cięciu jest zależny od wielu czynników takich, jak głębokość, rozmiar, usytuowanie oraz czas podjęcia decyzji o leczeniu blizny. Blizna dojrzewa przez około roku i jest to najbardziej optymalny czas na podjęcie jej leczenia.

Do najważniejszych przeciwwskazań do zabiegu należą:

• Ciąża
  • Choroby układu krążenia
  • Choroby serca
  • Nadciśnienie tętnicze
  • Cukrzyca
  • Ropne zapalenie skóry
  • Infekcje bakteryjne i wirusowe
  • Opryszczka

Efekty uboczne, jakie mogą się pojawić przed wykonaniem zabiegu, lekarz omawia przed zabiegiem, zapoznając pacjentkę ze wszelkimi moźliwymi komplikacjami.

Rekonwalescencja jest okresem, kiedy organizm regeneruje się. Ważnym jest, aby w tym czasie nie wykonywać intensywnych treningów oraz ćwiczeń, zwłaszcza tych które aktywizują mięśnie brzucha. W celu wyeliminowania ryzyka wystąpienia przebarwień skórnych zalecane jest wstrzymanie od korzystania z solarium oraz długotrwałego przebywania na słońcu w okresie minimum trzech miesięcy po wykonanym zabiegu. Jako efekt uboczny może pojawić się pozabiegowy obrzęk. Jest to zjawisko całkowicie normalne. Ustępuje on powoli ,czasami trwa to kilka tygodni .

O wszystkich zaleceniach pozabiegowych pacjentka jest szczegółowo informowana podczas wizyty, która ma miejsce przed zabiegiem.

Pacjentka w okresie po zabiegu, w przypadku jakichkolwiek wątpliwości, czy też niepożądanych skutków ma możliwość konsultacji z lekarzem prowadzącym zabieg.

Korekta blizny po cięciu cesarskimod 4 000,00 zł