Zabieg plastyki pochwy obejmuje trzy etapy.

Plastykę przedniej ściany pochwy ze zlikwidowaniem tzw. uchyłka pęcherza moczowego (cystocele), plastykę tylnej ściany obejmująca zlikwidowanie tzw. uchyłka odbytnicy (rectocele) oraz plastykę krocza z odtworzeniem środka ścięgnistego. Zależnie od rozległości zmian wykonuje się tylko część etapów tej operacji plastycznej , bądź też wszystkie etapy łącznie. Zabieg jest wykonywany przy obniżeniu umiejscowienia narządów płciowych Obniżenie narządów płciowych jest spowodowane rozciągnięciem mięśni podtrzymujących pochwę, odbytnicę i pęcherz moczowy, co najczęściej zdarza się po przebytych porodach. Do genetycznych przyczyn obniżenia narządów płciowych zalicza się wrodzone zaburzenia metabolizmu kolagenu.

Zmiany te mogą być efektem długich i trudnych porodów lub porodów noworodków o dużej masie urodzeniowej, a także ciężkiej pracy fizycznej. Przeprowadzenie operacji plastycznej w takich sytuacjach jest często jedynym możliwym leczeniem.

Objawami, które mogą wskazywać na obniżenie narządu rodnego są ciągły ucisk, ból w dole brzucha i okolicy krzyża, częste stany zapalne i nawracające infekcje dróg moczowych. Czasami pacjentka stwierdza obecność w przedsionku pochwy kulistej zmiany, która jest obniżająca się przednia ściana pochwy.

Zabieg plastyki pochwy wykonywany u kobiet jest zaliczany do większych zabiegów ginekologicznych. Przed operacja lekarz dokładnie rysuje linie planowanych cięć chirurgicznych, w taki sposób, aby określić wielkość koniecznych do usunięcia fragmentów tkanek. Dzięki zabiegowi uzyskuje się usunięcie uchyłka odbytnicy, poprawienie napięcia mięśni dna miednicy i podniesienie krocza. Operacje wykonuje lekarz ginekolog, na stole operacyjnym w pozycji ginekologicznej.

Przygotowanie do zabiegu obejmuje:

• badanie czystości pochwy
  • ważne badanie cytologiczne
  • badanie z oznaczeniem grupy krwi

Do zalet pozabiegowych „poprawiających komfort życia pacjentki zaliczyć należy:

• zwężenie pochwy
  • usunięcie uchyłka odbytnicy
  • poprawę napięcia mięśni dna miednicy i podniesienie krocza
  • odtworzenie mięśni dna miednicy i usunięcie nadmiaru śluzówki pochwy

Odpowiednie odtworzenie mięśni dna miednicy i usunięcie nadmiaru śluzówki pochwy stanowi istotny element operacji. Na zewnątrz pozostaje niewielki szew. Rana na szwie goi się około 7-10 dni. Do całkowitej aktywności ruchowej pacjentka powraca po kilku dniach, do aktywności seksualnej po 6-8 tygodniach. Po zabiegu można przyjmować płyny i spożywać lekkostrawne pokarmy. Ponieważ dolegliwości bólowe po zabiegu są niewielkie, stosuje się w domu jedynie ogólnodostępne leki przeciwbólowe. Zabieg nie wymaga powtórzenia

Plastyka tylnej ściany pochwy i kroczaod 5 500,00 zł